De kangoeroeten!

16 oktober 2018 - Armidale, Australië

G'day!

Hoe is het daar in het warme Nederland? Hier helaas de afgelopen week iets minder qua weer. Veel regen en enkele heftige onweersbuien gehad. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op met het weer!

Afgelopen weken waren rustig qua uitstapjes. We zijn afgelopen 2 weekenden gewoon in Armidale gebleven. De scholen zijn weer begonnen, dus ik ben ook weer volop aan het werk. Dat betekend op dinsdag om 05.30 uur beginnen en op woensdag om 05.00.. genieten! Maar wel lekker dat k weer wat uurtjes kan maken, zodat we het geld straks weer uit kunnen geven op onze roadtrip ;)

We hebben rondom Armidale de afgelopen weken wel lekker de toerist uit gehangen. We zijn naar de Dumaresq dam geweest. Voor de mensen uit Aalten en omstreken: Het leek een beetje op de Slingeplas. Niet heel bijzonder, maar wel een leuke 'bushwalk' rondom het water gedaan. Daarna was het hoog tijd voor wijn, dus zijn we naar een wijnboerderij geweest. Uiteraard volop geprofiteerd van de gratis proeverij en wat fijne wijntjes gekocht.

Afgelopen weekend hadden we een logeetje, hond Koli kwam ons gezelschap houden. Dit is de hond van Jim & Jacky, de eigenaren van ons huisje. Koli is vaak rondom ons huisje te vinden, maar nu kwam ie ook echt logeren, erg gezellig en een goed excuus voor een lange wandeling. Zaterdag zijn we met wat collega's van Pascal naar Charlie's last stand geweest. Een gezellige kroeg met live muziek. Daarna door naar de Welder's dog, waar we om 00.00 uur uit werden geveegd. In Nederland begint het feest dan pas, maar hier begint alles al om 19.00 uur.

Vandaag ben ik begonnen met Yoga. Ik mag bij Laura (waar ik werk en op de kids pas) gratis een yoga cursus volgen in haar yogastudio. Of het echt iets voor mij is weet ik nog niet. Het was me vandaag nog iets te zweverig met uitspraken als 'Hou van jezelf', 'bedank jezelf voor het komen naar de les' en 'voel de kracht vanuit de grond opstijgen' gedoe, terwijl ik alleen maar ijskoude voeten en honger had. Maar goed, we gaan het zien!

Ondertussen is de zomertijd hier ingegaan, dus dat betekend dat er nu 9 uur tijdsverschil is met Nederland. Als bij jullie de wintertijd in gaat, wordt dit 10 uur.
Op onze vorige blog kregen we de vraag of er dan niet heel veel enge beesten zijn hier. Nou... nee. Tot nu toe hebben we 1 spin gezien, die niet groter was dan de Nederlands huisspin. Verder zijn er veel hagedissen in verschillende soorten en maten, maar eng zijn die niet. Tot nu toe dus nog geen gevaarlijke spinnen of slangen gezien, gelukkig.

Het is wel gek om te merken hoe snel dingen 'normaal' worden. In onze eerste week waren we zo blij toen we onze eerste kangoeroe zagen, nu zien we ze eigenlijk elke dag wel. Als we de afwas doen staan ze ons soms aan te staren vanuit de tuin van de buren. Verder verbaasden we ons in het begin over de Drive-thru liquorshop. Een soort McDrive, maar dan voor je alcohol, prachtige uitvinding, en het stikt ervan hier in Australië. De vele fel gekleurde vogels die hier rondvliegen blijven mooi, maar worden toch ook al een beetje 'gewoon'.

Komend weekend blijven we ook in Armidale, aangezien we zaterdag en zondag een feestje/barbecue hebben, maar daarna gaan we weer wat meer van Australië verkennen. Tot de volgende Blog!

Xx

1. Willie:
    16 oktober 2018
    Op de foto’s te zien is het toch best mooi weer en die McAlcohol is een idee voor hier.
    Jullie bbq seizoen breekt aan en hier gaat de smooker de schuur in.Geniet allebei nog van dat uitgestrekte mooie land.
    Groet’n..Willie uut Aalt’n 😘😘
  2. Christa:
    16 oktober 2018
    Zo als de vorige keer weer een leuk verhaal