De Laatste dagen in Armidale

19 februari 2019 - Armidale, Australië

Hoihoi!

Voor de laatste keer een reisverhaal vanuit Australie.. We vliegen donderdag alweer naar huis. De tijd is echt super snel gegaan, en we gaan Australië zeker missen. Toch is het ook goed om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien.

De laatste weken zijn we vooral veel gewoon thuis in Armidale geweest. We zijn nog 1 weekendje weg geweest naar Nimbin. Omdat we onze tent al hadden verkocht hebben we een tipi geboekt. Nimbin staat bekend om zijn vele hippies en op elke hoek is er een tent waar wiet te koop is, Amsterdam is er niks bij ;) We hebben een dag in Nimbin doorgebracht en zijn 1 dag naar Byron Bay geweest. Daar waren we tijdens onze roadtrip al een keer geweest, maar beviel ons zo goed dat we nog een dagje terug zijn gegaan. We zijn terug gereden via Lismore, waar we onze eerste wilde Koala's hebben gespot! Eindelijk! Het staat bekend als een plek waar veel koala's zitten, maar zo veel hadden we dr niet verwacht. We hebben langs een weg een stuk of 6/7 koala's gespot. Ook zijn we naar de Minyon Falls geweest. Helaas was er door de droogte niets meer over van de waterval en keken we alleen uit over een kale droge vallei.

Door de droogte zijn er veel 'bushfires' in de omgeving. Ook in de buurt van Armidale, 30 km verderop is een grote bushfire aan de gang, die helaas na 5 dagen nog steeds niet onder controle is. Hierdoor is het in Armidale op sommige dagen 'mistig' van de rook, best een eng idee. Het zou daarom toch wel goed zijn om een dag geen zon, maar regen te hebben. Niet gedacht dat ik dat ooit nog zou zeggen.

Afgelopen 1,5 week is het voor mij qua werk rustig. Mijn werk bij Laura en de kinderen zit er nu op, Pernille heeft mijn werk daar overgenomen, een meisje uit Denemarken. Ik vul mijn dagen dus nu met vakantie vieren, ook niet heel erg. Afgelopen vrijdag ben ik samen met Pernille naar Bellingen gereden(2 uur vanaf Armidale) Om mijn eerste 2 tattoos te laten zetten. Ik ben er erg blij mee!:D Pascal iets minder.. maar hij accepteert ze. Vrijdag avond zijn Jim & Jacky, de eigenaren van ons huisje, bij ons komen eten. Afgelopen zondag hebben we een feestje hier in de tuin gegeven voor alle vrienden en collega's die we de afgelopen tijd in Armidale hebben leren kennen. Het afscheid nemen begint langzaam al een beetje dus..

En daarmee komt ook een eind aan onze tijd als Australiërs. We gaan het absoluut missen en ik weet zeker dat we hier nog een keer weer terug gaan komen. We gaan langzaam aan onze koffers inpakken en afscheid nemen van alle leuke en lieve mensen die we hier hebben leren kennen.. En we zien jullie allemaal snel weer in Nederland!

Liefs,

Pascal & Anne

1. Rina:
    19 februari 2019
    Goeie reis terug.
    En wil nog graag meer verhalen van je horen.
  2. Hermien Duenk:
    19 februari 2019
    Deze prachtige maanden daar in Australië pakt niemand jullie meer af...👌😁 Fijne terugreis donderdag !!!
    Groetjes Herman en Hermien