We're back!

16 januari 2019 - Armidale, Australië

Hee Hallo!

Allereerst allemaal nog een gelukkig nieuwjaar gewenst. Wij zijn net terug van 3 weken vakantie. We hebben gekampeerd en zijn van Sunshine Coast (waar we de vorige keer ongeveer geëindigd waren) naar Narooma gereden. We hebben weer veel te veel gezien en meegemaakt om alles tot in details te vertellen, dus ik hou het bij enkele hoogtepunten.

We begonnen onze roadtrip dicht bij Sunshine Coast, in Landsborough. We zijn 1 dag naar Sunshine Coast geweest, maar dit viel eigenlijk een beetje tegen. We hebben de stad bekeken en zijn daarna op  het strand gaan liggen. Op de terugweg zagen we net voor onze camping een schildpad die op het punt stond om een groot, druk kruispunt over te steken. Pascal heeft 'm een handje geholpen en naar de overkant getild waar hij veilig terug in het water kon. De volgende dag gingen we naar de Australia Zoo. Dit is de dierentuin van familie Irwin, van de crocodile hunter Steve Irwin dus. Erg mooi, ruim opgezet park waar veel mogelijkheden waren om echt dicht bij de dieren te komen. Ook was daar een dieren ziekenhuis waar ze allerlei wilde dieren opvangen en behandelen. Voor een kleine vergoeding kon je hier ook achter de schermen kijken, erg interessant!
De dag daarop zijn we de glasshouse mountains in gegaan en hebben we Mount NgunNgun beklommen.

Eerste kerstdag zijn we naar Gold Coast gereden. Veel winkels waren gesloten, maar ondanks dat was het toch een mooie, sfeervolle stad. We zijn in Surfers Paradise geweest, erg druk, maar wel gezellig met verschillende straatartiesten en een erg mooi strand. In de avond kregen we van de buren een grote schaal vers gevangen garnalen. Een lekker kerstdiner op de camping gehad dus ;) Tweede kerstdag zijn we naar Brisbane geweest. Het was Boxing day, een beetje hetzelfde als Black Friday. Dit betekende dat overal veel korting was, maar het dus ook kneitertje druk was overal. Sommige winkels kon je niet eens meer bij in. Even een paar nieuwe sneakers geshopt voor Pascal en toen snel een rustiger gedeelte van de stad opgezocht. Overal in Brisbane staan elektrische stepjes, die je via een app kan activeren en mee kan rondcrossen door Brisbane. Dit hebben we gedaan, en zijn ermee naar het park geweest. 's Avonds hadden we bij Biati en zijn vrouw afgesproken. Biati is een collega van Pascal die we kennen vanuit Wageningen. Hij is nu voor zijn werk in Brisbane voor 6 maand. Daar hebben we een lekker kerstdiner gegeten, erg gezellig!:)

De volgende dag stond er een snorkeltour gepland. Omdat we nog in Queensland kampeerden, en de tour in New South Wales was, moesten we erg vroeg op. In Queensland doen ze namelijk niet aan zomertijd, en in NSW wel, waardoor tijdens onze rit de tijd een uur vooruit gezet werd. Tijdens de bootreis hebben we veel dolfijnen gezien. Tijdens het snorkelen hebben we verschillende schildpadden gezien, voornamelijk groene zeeschildpadden. Heel bijzonder om ze van zo dichtbij in hun natuurlijke omgeving te zien. Sommigen kwamen zo dichtbij dat je ze in principe kon aanraken. Hele mooie ervaring!
Helaas eindigde het avontuur voor Pascal iets minder fijn, en werd ie gestoken door een Bluebottle kwal. Na het snorkelen hebben we de hotline gebeld voor kwallenbeten en die gaven het advies toch nog even langs de eerste hulp te gaan, aangezien de pijn bij Pascal door zijn hele arm omhoog trok. Eenmaal bij het ziekenhuis werd het langzamerhand toch beter, dus uiteindelijk toch niet naar binnen gegaan. In de middag zijn we nog naar het Springbrook National Park geweest om de Twin Falls te bezoeken. Het idee was om onder de waterval te zwemmen, maar het water was echt belachelijk koud. Ik vond pootje baden dus al meer dan genoeg. Pascal kon na het overleven van de kwallenbeet de hele wereld aan natuurlijk, dus hij heeft wel een duik genomen ;).

Hierna zijn we doorgereden naar Broken head en hebben we Byron Bay bezocht. Byron bay is een soort hippie stad waar een hele relaxte sfeer hangt. Veel surfdudes, backpackers, straatmuzikanten en mensen op blote voeten :) We hebben de Stone & Wood brouwerij bezocht, zijn op het strand geweest en zijn naar een braderie geweest. Voor ons beide was Byron bay zeker voor herhaling vatbaar, wie weet nog een weekendje in de tijd die we nog te gaan hebben :)

Oud en Nieuw hebben we in Port Macquarie gevierd. De stad viel aardig tegen, niet veel bijzonders te zien. Wel hebben we oudejaarsavond 2 mooie vuurwerkshows gezien en zijn we naar een gezellig danscafé gegaan. Begin van de avond hebben we een gezellig stel leren kennen uut Twente, waar we het nieuwe jaar mee hebben ingeluid :)

Na Port Macquarie was het eigenlijk de bedoeling om naar het Myall lakes national park te gaan, maar daar waren alle campings al vol helaas. Ook waren we iets te brak om heel ver te rijden, dus uiteindelijk zijn we naar Forster gereden. Een klein stadje, en een stuk minder toeristisch. Wel veel mooie natuur in de buurt. We hebben een Kajak gehuurd en hebben wat kleine eilandjes in de rivier bezocht. Ook hebben we de Green Kathedral bezocht. Een 'kerk' midden in de natuur, erg mooi! Daarna doorgereden naar 7 mile beach, waar we het strand bijna voor ons alleen hadden, ook wel eens lekker na al die drukke stranden, gevuld met toeristen ;)

Hierna doorgereden naar Bents Basin waar we 2 nachten zijn gebleven. De camping was opzich mooi, maar het stikte er van de vliegen. De Australische vliegen zijn echt super vervelend, ze zitten het liefst in je oor, je neus of op je oogbal.. dus na 2 dagen waren we blij dat we weer verder konden. Vanuit Bents Basin zijn we een dag naar Sydney geweest. Daar uiteraard alle toeristische plekjes bezocht. Opera house, Darling Harbour, Manly, en de grote winkelcentra.

Hierna zijn we naar Narooma gereden. Eenmaal daar was het weer toch ff iets minder. Het was best een eind verder zuidelijk, waardoor het ook een stukje frisser was. Ook hebben we daar enkele (onweers-)buien over ons heen gekregen. We hadden een snorkeltour geboekt met zeehonden, maar deze is in eerste instantie ook afgelast in verband met het slechte weer. Uiteindelijk op onze laatste ochtend in Narooma is het gelukkig toch nog door gegaan! Zo veel zeehonden gezien, super vet. Ze waren ook erg nieuwsgierig dus sommigen kwamen echt dichtbij en keken je recht aan.

Na 4 dagen in Narooma zijn we langzaam aan weer richting Armidale gereden. We hebben een tussenstop gedaan in de Blue Mountains waar we voornamelijk mist hebben gezien helaas. De 2e ochtend nog wel de 3 sisters kunnen zien en nog een bushwalk gedaan. Daarna naar de Hunter Valley wine region gereden. Wijnboerderijen overal! Ik voelde me er aardig thuis ;) We hebben wat boerderijen bezocht voor een proeverij en zijn daarna naar huis gereden.

Afgelopen zaterdag waren we rond 15.00 weer thuis. Net alles goed en wel uitgepakt besloot Pascal met de ventilator aan het plafond te worstelen. Eindstand was 1-0 voor de ventilator, waardoor we een bezoekje aan de eerste hulp konden gaan brengen. Van 6 tot 12 daar gewacht om vervolgens te horen dat hij de volgende ochtend om 8 uur terug kon komen voor een operatie. Een pees in zijn hand was namelijk ook gescheurd, wat door een specialist gerepareerd moest worden. Hij kreeg na de operatie een mooi gipsen armpje, die vandaag gelukkig is vervangen voor een kleine spalk. Alles zag er goed uit, en hij heeft oefeningen gekregen die hij elk uur moet doen om de beweging in zijn vingers te behouden. Dat was dus even iets minder fijn thuiskomen na de vakantie.

De tijd hier vliegt echt voorbij, over 5 weekjes gaan we alweer naar huis. De komende dagen passen we op het huis (lees villa) van de professor waar Pascal mee samen werkt. We delen het huis/tuin met 2 paarden, vissen, een konijn en het beste van allemaal; een puppy! Wij vermaken ons dus wel de komende week ;) Hoe is het met jullie allemaal? Erg leuk om jullie reacties elke keer te lezen!

Cheers! Xx

1. Willie:
    16 januari 2019
    Weer een mooi verhaal en wat is het daar verdomd mooi...een mooie ervaring voor jullie..pakken ze jullie niet meer af😘😘
  2. Frank Te Paske:
    Leuk verhaal!
    Jammer van pascal, hij is wel een pechkont :(

Veel plezier de laatste weken
  3. Sabine:
    16 januari 2019
    Wauww.... als ik het lees is net of mee ben🤣🤣zie het al voor me neem aan dat je veel fotos gemaakt hebt bij steve irwins zoo (Its amazing😉 ) geniet nog maar lekker zo voorbij😞
  4. Pam:
    16 januari 2019
    Ha die Anne heb je verhaal weer met veel plezier gelezen. Pech voor Pascal hoop dat t goed hersteld. Veel plezier nog.