Roadtrip!

12 november 2018 - Airlie Beach, Australië

Hoihoi!

Een nieuw reisverhaal vanaf een zonnig airli beach!

Het weer is ondertussen een heel stuk beter gelukkig. Gemiddeld zo’n 25 graden en vollop zon! Heerlijk! Vorige week zijn we in het weekend naar het blue hole nature reserve geweest. Dit ligt op 20 minuutjes rijden vanaf Armidale. Veel armidalers zoeken hier verkoeling op de warme dagen. Het zijn meerdere kleine watervalletjes en plekken met dieper water waar je kan zwemmen.. volgens de locals dan, wij durfden het niet helemaal aan. Het was er erg mooi en we hebben lekker met de voeten in het water gehangen.

Afgelopen week was Pascal natuurlijk ook jarig. Om m toch een beetje jarig te laten voelen heb ik een appeltaart

gebakken. Vrienden van ons hadden voor zijn verjaardag een pakketje opgestuurd waar hij al een week tegenaan moest kijken, maar waar op stond dat hij het niet open mocht maken voor 7 november.. Toen het 7 november was, werd deze natuurlijk gelijk uit gepakt, en van Chantal en matthijs heeft hij heerlijke pepernoten gekregen, in allerlei smaken.. iets wat hier uiteraard nergens te verkrijgen is.. nogmaals bedankt hiervoor! :)

Afgelopen vrijdag hebben we zijn verjaardag met vrienden en collega’s gevierd in de kroeg. Was erg gezellig en voor Armidalese begrippen ging het door tot in de late uurtjes.. we lagen om 01.00 uur in bed, dus in Nederland zou t feest net beginnen, maar hier begint alles vroeg.. we zaten dus om 17 uur ook al in de kroeg :p

Zaterdag begon onze vakantie! De eerste roadtrip kon beginnen! Met een kleine kater hebben we 15,5 uur gereden richting Airli beach, onze eindbestemming. We hebben een tussenstop gemaakt in het isla gorge national park, waar we gekampeerd hebben met een heel mooi uitzicht over een grote vallei. Ik ben denk k nog nooit wakker geworden met zo’n mooi uitzicht. De volgende dag het laatste stuk gereden en om 15.30 uur kwamen we aan in Airli beach. Onderweg hebben we veel gezien, maar ook vooral veel ‘niks’ gezien. Lange stukken rijden, zonder amper een auto tegen te komen, zo veel uitgestrekte natuur, heel bijzonder.

Vandaag hebben we een dagje Airli beach gedaan, het stadje bekeken en lekker op het strand gelegen. Erg veel lori’s, kaketoe’s en vleerhonden hier, die afkomen op de grote mango bomen. Ook hebben we plannen gemaakt voor de komende dagen. We hebben een mooie planning, al zeg ik het zelf. Morgen gaan we op een dagtrip naar het great barrier reef, waar we mogen snorkelen. Woensdag gaan we naar whitsunday island voor een dag, waar we wederom mogen snorkelen maar ook inlet hill gaan beklimmen. Donderdag gaan we op een 2-daagse tour naar hamilton island, waar we een nachtje in een hotel verblijven.

Al met al een erg zwaar leven dus hier..we houden jullie op de hoogte!

Xx

1. Willie:
    12 november 2018
    Weer een mooi verhaal...geniet nog van jullie reis,werk en vakantie..😘😘
  2. Anouk:
    Leuk geschreven weer! Heel veel plezier nog! 😀😘
  3. Ramon:
    Heel veel plezier nog😘👌🏻
  4. Stolte s:
    12 november 2018
    Hallo fijn dat het goed gaat en een fijne vakantie wenst siep en gon stolte, hebben jullie al kangoeroe biefstuk , gehad heerlijk en genieten van de schoonheid van het land en elkaar knuffel van mij gon stolte
  5. Sabine:
    12 november 2018
    Heerlijk!! Zie het al helemaal voor me... hier regent het😞 dus in plaats van strand... bankhangen🤣 have fun😘
  6. Toos en Herman Duenk:
    12 november 2018
    Hallo , mooi verhaal en goed om te lezen, dat het jullie goed gaat.Nog heel veel belevenissen toegewenst van Toos en Herman Duenk
  7. Rina:
    12 november 2018
    Een heerlijke vakantie daar. Leuk vooruitzicht dat snorkelen.
  8. Noortje & Thom:
    12 november 2018
    Zware tijden daar. Sterkte!
  9. Angela:
    12 november 2018
    Wat een avontuur en het duurt nog even wens jullie nog heel veel plezier en lekker genieten van alles
  10. Christa:
    12 november 2018
    Genies nog van jullie vakantie
  11. Hermien Duenk:
    13 november 2018
    Ik ben het met jullie eens.." wat een zwaar leven !! "😂👍wat een prachtig land,zo te horen.....en jullie zien het ook nog in het "echie"...Heel veel plezier,!!
    Hier in aalten ..wel kaka (Maar geen toe)...wel 1 verrotte mango bij Appie, en snorkelen lukt ook niet echt hier...kortom: geniet van alle dingen daar!!! Groetjes, Herman en Hermien
  12. Frank Te Paske:
    13 november 2018
    Leuk geschreven! Veel plezier nog met de vakantie!