De eerste maand zit er alweer op!

3 oktober 2018 - Sawtell, Australië

Hoihoi!

Weer zo veel meegemaakt en gezien! Tijd voor een nieuwe blog dus.

Ik heb ondertussen een baan als nanny/personal assistant. Ik werk gemiddeld 20 uur per week voor Laura. Ik pas op haar zoon van 6 en dochter van 3, en help haar met alles in en rondom het huis en haar yoga studio. Heb het daar erg naar mijn zin! Daarnaast pas ik 1 á 2 dagen in de week op Pretzel op. Dat houdt in dat ik in huis zit bij Brian en Helen, beetje Netflixen, beetje in het zonnetje van het uitzicht genieten, en ondertussen kat Pretzel naar binnen laat wanneer hij wil, en voer wanneer hij wil. Een super zware baan dus, waar ik belachelijk goed voor betaald krijg..Mij hoor je niet klagen!

Pascal is druk bezig met zijn onderzoek hier, en heeft het erg naar zijn zin. Hij moet nog wel even aan de bak om alles binnen de gestelde periode af te krijgen, maar dat gaat zeker goed komen.

Twee weken terug zijn we op zaterdag naar Tamworth geweest. Een redelijk grote stad die bekend staat om zijn country muziek. We zijn de stad door gelopen en daarna naar het Tamworth marsupial park geweest. Een park waar je de kangoeroes en wallaby's letterlijk kan aaien en de kaketoes je pratend komen begroeten. Erg leuk!

Op zondag zijn we naar Hillgrove geweest. Een oud goudmijners stadje waar nu nog maar weinig van over is. Er is daar een museum over de tijd dat de stad een snel groeiende stad was, maar verder was er weinig te zien/beleven. Op de terugweg nog gestopt bij een 'lookout' over de vallei waar Hillgrove aan ligt. Daarna fijn de barbecue aangestoken en genoten van het lekkere weer.

Doordeweeks was het vooral weer gewoon werken. Het weer wordt wel steeds beter dus het is wel fijn dat af en toe de korte broek al voorzichtig aan kan.

Afgelopen weekend zijn we wezen kamperen. Het was voor mij alweer even geleden, maar het is me 100% mee gevallen. We zijn naar Sawtell geweest, een stadje aan de kust. Super witte stranden en een mooie blauwe zee, helemaal niet erg om daar een weekendje door te brengen. Helaas begon het zaterdagmiddag, nog voor we de tent überhaupt hadden staan, keihard te regenen, jammer weer. We zijn daarom naar Coffs Harbour gereden (15 minuutjes rijden). Dit is een grotere stad en daar was een groot winkelcentrum. Even lekker een paar uurtjes gewinkeld dus, en gewacht tot t droog werd. Om 5 uur was het gelukkig even een paar uurtjes droog, en hebben we de tent op gezet en een maaltijdje gekookt. In de avond zijn we een speciaalbier café in gedoken, en genoten van de Australische biertjes.

Na een nacht met veel regen werden we om 05.00 uur gewekt door de kookaburra (lachvogel in het Nederlands). Google hun geluid maar eens en stel je voor, 2 stuks, in de boom boven je tent. Genieten. Gelukkig was het wel weer droog en leek het een mooie dag te gaan worden.

We zijn naar een markt geweest aan het strand van Coffs. Kopje koffie gedronken en wat lekkers gegeten. Hierna zijn we naar muttonbird island geweest. Een eiland dat sinds begin 1900 vast ligt aan Coffs Harbour door middel van een dam. Vanaf Coffs Harbour kun je hier dus gewoon heen lopen. Op dit eiland broeden jaarlijks honderden muttonbirds in holletjes in de grond. Het was even klimmen naar boven, maar werden beloond met een mooi uitzicht over de zee, waar zelfs nog dolfijnen te zien waren.

Rond 15 uur waren we weer terug in sawtell en besloten we met de stoeltjes, een flesje rode wijn en wat te eten naar het strand bij de camping te gaan. Daar hebben we op de tablet een aflevering van utopia gekeken terwijl we uitzicht hadden over de zee en verschillende vogels zoals de white bellied sea eagle. 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest en hebben we wat cocktailtjes/biertjes gedronken.

Maandag was het labourday, een nationale feestdag, dus Pascal was nog vrij. We zijn daarom nog een dagje in coffs harbour gebleven om walvissen te gaan kijken. Wat was dit indrukwekkend om te zien. Ze kwamen echt verrassend dicht bij de boot en we konden ze goed bekijken. De zee was nog wat onrustig door harde wind, dus er werden hier en daar wat mensen zeeziek, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was echt een hele mooie ervaring. In de middag zijn we weer terug naar Armidale gereden.

Ik zal weer wat foto's uploaden! Tot de volgende blog!

Liefs,

Pascal & Anne

1. Willie:
    3 oktober 2018
    Dat ziet er weer mooi uit!
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Veel plezier nog en ...do henig an
    😘😘
  2. Sabine Klugkist:
    3 oktober 2018
    Heerlijk Anne....jaloersmakend gewoon 😉. Fijn dat je nu een inkomen hebt, al die biertjes moeten natuurlijk wel betaald worden😛.
    Geniet vooral van alle dingen die je in Nederland niet hebt.
    Veel plezier nog samen en ik blijf je volgen.
    Lieve groetjes😘
  3. Anja de Gier:
    3 oktober 2018
    Hoi, wat fijn om te horen dat jullie lekker genieten, wat een ervaring. Fijn dat je werk hebt. Geniet ervan.
    Ben benieuwd naar de volgende vlot.
    Toi toi toi.
  4. Arja Rensink:
    3 oktober 2018
    Superleuk dat je dit zo deelt! Fijn dat jullie er zo van genieten. Ik vraag me af of er nu helemaal geen "enge" beesten zijn. 🦇🕷🕸🐜🦐De dieren die je benoemd zijn stuk voor stuk best leuk lijkt me...😁Ik wens jullie heel veel plezier verder en geniet!!!
  5. Elise Harmsen:
    3 oktober 2018
    Oh wat leuk om dit allemaal te zien op de foto's, en prachtig om dit te lezen en dit met ons deelt. Fijn dat je een baan hebt en geniet nog van alles samen!!
  6. Toos en Herman Duenk:
    Heel erg mooi
    Geniet er samen van .
    Groeten van Toos en Herman
  7. Hermien Duenk:
    15 oktober 2018
    Wat hebben jullie daar een fantastisch mooie tijd samen , "pluk de dag,en laat wat staan voor morgen "😉 Doegggg👋
    Groetjes, Hermien en Herman